Monday, January 19, 2009

Beige scarf

Another scarf! I made this scarf for Stef's aunt. The inspiration for my scarves has come from my different Japanese craft books I am yet to do one of their projects but am definitely inspired. In particular the flowers come from my new corsage book and Pochee but even here I have only been inspired as the end results are quite different. It is made with Max Mara wool fabric, all edges have been hand sewn so all stitching is hidden. I then applied some lovely macramei (spell???) I found. The flowers are made with different wool fabrics, with the centers being embroidered and beaded. The end result is very warm but elegant! More images on flickr

Visto che vedo abbiamo molti lettori Italiani traduco ma vi chiedo scusa per sli sbagli che faccio. Un altra sciarpa! Questa lo fatta per la zia di mio marito. Ispirazione per le mie sciarpa è derivata dai miei diversi libri Giapponesi. Ancora non ho completato un progetto da questi libri perche alla fine mi piace sempre fare al modo mio. Ho usato una stoffa di lana di Max Mara, tutti i bordi sono cuciti a mano cosi non si vede la cucitura. Poi ho applicato delle macramei e fiori fatti di stoffe di lana, e poi ricamati in centro con l'aggiunta dei perline. Il risultato finale tiene caldo ma allo stesso momento è elegante. Più immagini su flickr

No comments:

Post a Comment